Dag 19-22 Yamdrok Yumtso - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Walter Ginkel - WaarBenJij.nu Dag 19-22 Yamdrok Yumtso - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Walter Ginkel - WaarBenJij.nu

Dag 19-22 Yamdrok Yumtso

Door: waltervanginkel

Blijf op de hoogte en volg Walter

07 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanaf dag 19 was er geen goede internet verbinding. Dus komen de rest van de verslagen van thuis.

Vanaf Lhasa gingen we met de bus naar Nakartse waar we begonnen met een 4 daagse trektocht rond het Domo meer wat een onderdeel is van het Yamdrok Tso Meer. Het meer ligt op een hoogte van ongeveer 4500 mtr. Om een beetje in te komen was de eerste wandeling maar 2 uur vanaf het Samding klooster naar het eerste kamp. We hadden 6 man begeleiding bij ons die onze tenten opzetten en het eten voor ons kookten en onze tassen met een vrachtwagen naar het volgende kamp brachten. Het uitzicht was fantastisch. Na een heerlijke maaltijd (rijst met dingetjes) ging iedereen om 20 uur naar bed omdat het erg koud werd in de avond. Om 8 uur de volgende dag stond er een ontbijt voor ons klaar bestaande uit brood met een omelet. Enkele personen voelde zich niet lekker na de eerste nacht en zijn met de vrachtwagen terug naar Nakartse gebracht waar zij in een guest house verbleven. De rest is om 9:30 begonnen met het vervolg van de trektocht. Op deze dag was er 1 echte klim met een hoogte verschil van 200 mtr net na de lunch. Ik had op de “vlakke” delen van het parcours geen problemen maar als er wat geklommen moest worden kreeg ik mijn ademhaling niet echt onder controle en was het wel even zwaar. Het laatste stuk was weer vlak en samen met Léon kwamen we als eerste aan in kamp 2. Om 19 uur was het eten klaar en kregen we friet en pasta. Dag 3 had 3 klimmetjes van 200 mtr hoogte verschil. Na een ontbijt van een pannenkoek kregen we een lunch pakket mee omdat de vrachtwagen deze route niet kom volgen en via de andere kant terug moest naar het startpunt. 3 personen zagen het niet zitten om deze dag te lopen en zijn met de truck meegegaan. Opnieuw was het uitzicht fantastisch en waren de klimmetjes weer erg zwaar. Maar om 17 uur kwam ik samen met Léon en Sandra als eerste aan in het kamp. Na het eten was het de laatste nacht in de vrieskou. Alle 3 de nachten heb ik zeer weinig geslapen door de kou. De laatste ochtend konden we kiezen om nog even terug te lopen naar het kleine dorpje bij het klooster of terug te rijden met de bus. Uiteindelijk zijn we om 11 uur vertrokken naar Gyangze waar we eindelijk weer een douch of bad konden nemen naar de trekking.