Dag 29 en 30 Kathmandu, Guangzhou en Beijing - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Walter Ginkel - WaarBenJij.nu Dag 29 en 30 Kathmandu, Guangzhou en Beijing - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Walter Ginkel - WaarBenJij.nu

Dag 29 en 30 Kathmandu, Guangzhou en Beijing

Door: waltervanginkel

Blijf op de hoogte en volg Walter

07 November 2011 | Nepal, Kathmandu

Op de laatste dag van deze reis ben ik in de morgen het centrum in geweest om wat inkopen te doen voor thuis. In de middag ben ik met Sandra en Jeroen met een taxi naar de BoudhaNath Stupa gegaan. Deze Stupa is een van de grootste Stupa’s van de wereld en staat bekent om zijn 2 ogen. Om een uur of drie waren we terug bij het hotel en omdat ik mijn kamer had aangehouden konden wij (Walter, Jeroen, Sandra, Gert en José) ons nog opfrissen voordat wij om 19 uur naar het vliegveld gingen. De rest van de groep moesten 2 kamers delen met z’n 18e. Na het douchen zijn we nog even pizza wezen eten voordat wij met de bus naar het vliegveld gebracht werden. Om 19:45 kwamen we aan op het vliegveld, waar we om 20:30 konden inchecken. Vervolgens moesten we eerst door de douane en nog 2 verschillende controles waarbij de handbagage werd gecontroleerd aan in de vertrek ruimte. Bij het boarden werden we in een bus geladen en hebben we een rondje van 200 mtr gereden naar het vliegtuig. Om 23 uur vertrokken we naar Guangzhou waar we om 5:30 (Chinese tijd) aankwamen. Ons was verteld dat we direcht konden inchecken voor de vlucht naar Amsterdam en dat we geen formulieren meer in moesten vullen omdat we China niet meer ingingen. Helaas was dit niet zo en moesten we weer 2 formulieren invullen omdat we toch China binnen moesten. Bij de douane ontstond het volgende probleem. Onze visa waren niet meer geldig omdat we maar 1x China in zouden gaan. Onze paspoorten werden ingenomen en na een half uur kregen we deze terug met een extra visum voor 1 dag. Vervolgens hebben we het halve vliegveld gezien om uiteindelijk weer door een veiligheidscontrole te gaan waarbij mijn hele handbagage gecontroleerd werd. We dachten toen nu gaan we naar onze gate. Maar opnieuw werden we tegengehouden en naar een andere kant van de hal gestuurd waar wij moesten wachten tot wij werden opgehaald voor de boarding. Om 9:20 gingen we boarden en werden met een bus naar het vliegtuig gebracht dat aan de andere kant van het vliegveld stond. Na een vlucht van 2,5 uur kwamen we aan op Beijing waar we het vliegtuig met al onze handbagage moesten verlaten en met een bus opnieuw naar de douane werden gebracht. Even een snelle controle en we stonden in de vertrekhal waar we een half uur moesten wachten voordat we opnieuw konden boarden voor het laatste deel van deze terugreis. Om 14:30 (Chinese tijd) vertrokken we naar Amsterdam waar we om 18 uur (Nederlandse tijd) aankwamen. Totaal heeft de terug reis 30 uur geduurd en ben ik 42 uur op de benen geweest.